maandag 1 juli 2019

NieuwsBrief 3 - Juni 2019

In deze NieuwsBrief informeren wij u graag over de minimale 70% akkoord, geven wij antwoord op veelgestelde vragen en vindt u de planning van de werkzaamheden.

85% van u is akkoord!
De minimale 70% akkoord is gehaald. Inmiddels is 85% van u akkoord gegaan, dank voor uw snelle reactie! Wij wachten nog op reactie van 8 huishoudens. Wij gaan de EnergieMaatregelen en OnderhoudsWerkzaamheden uitvoeren in en aan alle woningen.
Heeft u uw AkkoordVerklaring en/of Betaalde Opties Formulier nog niet verstuurd? Dan vragen wij u dit alsnog te doen.


Veelgestelde vragen
Tijdens het RenovatieSpreekuur op 3 juni hebben wij verschillende zaken met u besproken. Op enkele vragen kon Beter in Wonen nog geen antwoord geven. Dit doen wij graag alsnog. Meer vragen zijn te vinden op onze website www.beterinwonen.nl/melodie.

Ja, om de mechanische ventilatie goed zijn werk te laten doen wordt het badkamerraam dichtgezet (zie pagina 28 in de BewonersMap). De afbeelding van de kozijnindeling op pagina 22 in de BewonersMap is daarmee onjuist. Hieronder ziet u de juiste afbeelding.
De blauwe stippellijntjes geven de openslaande delen aan, deze vindt u dus niet terug op het badkamerraam.
Waarom doen wij dit? Omdat met een open badkamerraam de frisse lucht van buiten wordt afgezogen in plaats van de vochtige lucht in de badkamer.

Voor een goede luchtcirculatie in de woning moet de vuile lucht uit de slaapkamers, onder de binnendeuren door, via de badkamer worden afgezogen. Het kan zijn dat een enkele deur hiervoor moet worden ingekort. De uitvoerder bespreekt dit met u als dit nodig is in uw woning.

Nee, de waslijnen mogen niet bevestigd worden aan de nieuwe gevel. Wel kunt u een lijn spannen tussen de berging en het scheidingsmuurtje in uw tuin, zodat de was alsnog buiten kan drogen.

Hoeveel horren kan ik bestellen?
Op het Betaalde Opties Formulier staat dat u 4 horren kunt bestellen, dit is onjuist. U kunt zelf aangeven hoeveel horren u wilt. Wilt u op basis hiervan uw keuze aanpassen? Stuur dan een e-mail naar melodie@beterinwonen.nl met uw adres en het gewenste aantal horren.

Enkele bewoners hebben nog geen nieuwe verwarmingsketel. Installatiebedrijf Feenstra neemt contact op met deze bewoners om een afspraak te maken voor het plaatsen van een nieuwe ketel. 


Planning van de werkzaamheden
Eerder vertelden wij dat bij 5 blokken de werkzaamheden afgerond worden voor de kerst. Het is toch mogelijk om 6 blokken volledig af te ronden voor de kerst, de planning is dus iets aangepast. Hieronder ziet u de planning voor alle blokken.


In fase 1 voeren wij werkzaamheden aan de kruipruimte- en graafwerkzaamheden rondom de woning uit. Ook brengen wij vloerisolatie aan. Dit duurt 2 tot 4 weken, afhankelijk van het blok. Fase 1 is voor het laatste blok afgerond in week 44. In fase 2 plaatsen wij een steiger voor de overige werkzaamheden.

De uitvoerder komt 2 tot 3 weken voor de werkzaamheden bij u langs om de planning voor uw woning door te nemen. Tijdens de werkzaamheden vragen wij u onze werklieden ongeveer 7 werkdagen toegang te verlenen tot uw woning. U hoeft dus niet voor alle werkzaamheden thuis te blijven, het meeste gebeurt vanaf de buitenzijde.

Vragen?
Neem contact met mij op via
melodie@beterinwonen.nl, of via het telefoonnummer 010-7660410.

Met vriendelijke groet,
Liza Collignon
Beter in Wonen